Snídaně:

  • pudink z chia semínek v kokosovém mléce s banány (Recept: přes noc si namočíme chia semínka v kokosovém mléce a rano jen doplníme o ovoce, které máme doma nebo na které máme zrovna chuť)
  • voda, čaj
  • 3 lžičky našeho medu

chia pudink

Pozn.: Chia semínka a děti - Mohou chia semínka i batolata? Ano, mohou, pokud už mají zavedenou pevnou stravu a jedí i ostaní jídla pro dospělé. Množstvím vhodně koncentrovaných živin je chia pro děti přímo ideální. Vysoký obsah proteinů, ideální podíl tuků (Omega-3 mastné kyseliny, které jsou skvělou prevencí kardiovaskulárních onemocnění), bílkovin a sacharidů, pětkrát více vápníku než mléko chiu pro děti přímo předurčují. Jelikož chia semínka nemění chuť jídel, můžete je dětem servírovat prakticky do čehokoliv. Nutno říci, že i když chia semínka nezpůsobují alergie, v ojedinělých případech se tento problém vyskytnout může. Dále je nutné v průběhu užívání chia semínek pít dostatečné množství vody, aby ji chia semínka neabsorbovala z lidského těla. Je vhodné každou dávku chia semínek zapít sklenicí nějaké tekutiny – nejlépe vodou či ovocnou šťávou. V opačném případě může užívání chia semínek způsobit křeče či zácpu. 


Svačinka:

  • ovoce - hruška, jablko nebo švestky

Oběd:

  • hustá polévka na mexický způsob (Recept: základem je poctivý domácí hovězí vývar s masem - na másle si osmahneme cibulku do zlatova, poté přidáme nakrájená rajčata a papriku - tuto směs pak rozmixujeme a přidáme kukuřici a fazole a zalijeme vývarem, v rychlejší verzi je možné použít rajčatový základ a zrovna podlét vývarem, pro dospěláky přidáme chilli papričku).

hustá polévka

  • mrkvové placičky s kvašáky (Recept: krátce povaříme mrkev a další zeleninu dle chuti např. petržel, brambor, celer, cibuli a česnek, pak nastrouháme na jemném struhadle, přidáme jedno vejce, osolíme a opepříme, přidáme čerstvé bylinky a kukuřičnou strouhanku a zamícháme, pak uděláme placky a vkládáme je na pečící papír a pečeme v předehřáté troubě do zlatova nebo smažíme na kokosovém oleji na pánvičce). 

mrkvové placičky

Pozn. kvašáky - alias pickles - nakládaná zelenina kvašená pomocí bakterií mléčného kvašení - obecně řečeno kvašená zelenina aktivuje imunitní systém v boji proti bakteriím a virům, posiluje organismus proti infekcím, podporuje také tvorbu krve a hormonů. Umožňuje bojovat proti únavě a zvyšuje odolnost proti stresu. Snižuje také vysoké hodnoty krevního tlaku a zároveň aktivuje funkci střev a vylučování toxických látek. Lidé trpící nedostatečnou funkcí štítné žlázy by měli tuto zeleninu také zařadit do svého jídelníčku, protože jim pomůže s obnovou její správné funkce. Pickles je výborné při problémech s játry, tlustým střevem, ale napomáhá také při bolestech hlavy, když je použijeme nalačno. 

placičky


Svačinka:

  • pestrá pomazánka s domácím žitným kváskovým chlebem a zeleninou (Recept: uvaříme jedno vejce na tvrdo, které pak nastrouháme na jemno, přidáme nastrouhanou mrkev, jarní cibulku a tvrdý sýr - dala jsem mladou goudu, můžeme přidat krůtí šunku bez rychlosolí a Eček a nakonec tvaroh a dle chuti opepřit a osolit)

pestrá pomazánka


Večeře:

  • dojídáme polévku od oběda, případně bílý jogurt s ovocem

Pitný režim po celý den:

  • čaj z čerstvé máty a skořice s medem a limetkou a voda
FB tw in p Email

Komentáře

Příspěvek zatím nikdo nekomentoval.

Přidejte komentář

Doporučit odkaz emailem