Pro první chutě a první pokusy zavádění pevné stravy je vhodné následující ovoce a zelenina a jejich kombinace:

  • jablko
  • hruška
  • banán - i když jde o exotické ovoce, dítě by mělo banán lehce strávit a málokdy u něj vzniká alergická reakce, banán je také lékem v případě, že má miminko průjem nebo podrážděný žaludek, stejně tak funguje pyré z jablek nebo rýže
  • papája - hodí se i pro malá batolata pro svou sladkou chuť, která není příliš výrazná a lze z ní umíchat pyré hladké konzistence během několika vteřin
  • mrkev
  • sladký brambor
  • tuřín
  • pastinák
  • brambory - brambory nemixujte, protože se tím rozkládá škrob a vznkne vám hodně lepkavá směs,lepší je rozmačkat mačkačem nebo vidličkou
  • muškátová dýně

PRVNÍ TÝDEN - 1. a 2. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev

Oběd:

  • prs/láhev
  • povařená a rozmačkaná kořenová zelenina (mrkev nebo sladký brambor) ve vodě s kapkou olivového oleje nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


První týden - 3. a 4. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev

Oběd:

  • prs/láhev
  • povařená a rozmačkaná kořenová zelenina (mrkev nebo sladký brambor) ve vodě s kapkou olivového nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


První týden - 5. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev

Oběd:

  • prs/láhev
  • hruška (můžete buď nastrouhat na skleněném struhadle nebo krátce povařit ve vodě a poté rozmačkat nebo dát do kousátka žužlat větší kousek syrové hrušky)

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


První týden - 6. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev

Oběd:

  • prs/láhev
  • jablko (můžete buď nastrouhat na skleněném struhadle nebo krátce povařit a poté rozmačkat nebo dát do kousátka žužlat větší kousek jablíčka)

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


První týden - 7. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev

Oběd:

  • prs/láhev
  • povařená a rozmačkaná zelenina (muškátová dýně nebo sladký brambor) s kapkou olivového nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


DRUHÝ TÝDEN - 1. a 2. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev
  • jablko nebo hruška (můžete buď nastrouhat na skleněném struhadle nebo krátce povařit ve vodě a poté rozmačkat nebo dát do kousátka žužlat větší kousek syrového ovoce)

Oběd:

  • prs/láhev
  • povařená a rozmačkaná kořenová zelenina (brambor, pastiňák nebo mrkev) s kapkou olivového nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


Druhý týden - 3. a 4. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev
  • meruňka nebo švestka (můžete buď nastrouhat na skleněném struhadle nebo krátce povařit ve vodě a poté rozmačkat nebo dát do kousátka žužlat větší kousek syrového ovoce)

Oběd:

  • prs/láhev
  • povařená a rozmačkaná zeleninová směs (mrkev, tuřín, brambor a pastiňák) s kapkou olivového nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


Druhý týden - 5. a 6. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev
  • jablko nebo hruška (můžete buď nastrouhat na skleněném struhadle nebo krátce povařit ve vodě a poté rozmačkat nebo dát do kousátka žužlat větší kousek syrového ovoce)

Oběd:

  • prs/láhev
  • pyré z batát, dýně nebo tuřín s kapkou olivového oleje nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


Druhý týden - 7. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev
  • broskev nebo rozmačkaný banán

Oběd:

  • prs/láhev
  • pyré z mrkve nebo z mrkve s pastiňákem a kapkou olivového oleje nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


TŘETÍ TÝDEN - 1. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev
  • rozmačkaný banán nebo naškrábaný lžičkou

Oběd:

  • prs/láhev
  • ředěná ovocná šťáva (ovocnou šťávu si připravíme z jablek nebo hrušek a zředíme vodou 1:3) nebo čistá voda
  • zeleninová směs (mrkev, tuřín, brambor a pastiňák) s kapkou olivového oleje nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


Třetí týden - 2. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev
  • jablko (můžete buď nastrouhat na skleněném struhadle nebo krátce povařit ve vodě a poté rozmačkat nebo dát do kousátka žužlat větší kousek syrového jablíčka)

Oběd:

  • prs/láhev
  • ředěná ovocná šťáva (ovocnou šťávu si připravíme z jablek nebo hrušek a zředíme vodou 1:3) nebo čistá voda
  • zeleninová směs (mrkev, tuřín, brambor a pastiňák) s kapkou olivového oleje nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


Třetí týden - 3. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev
  • pyré z broskve, jablka a hrušky

Oběd:

  • prs/láhev
  • ředěná ovocná šťáva (ovocnou šťávu si připravíme z jablek nebo hrušek a zředíme vodou 1:3) nebo čistá voda
  • pyré z povařené brokolice s batátem a květákem s kapkou olivového nebo kokosového oleje a pro snížení nadýmavosti můžete přidat k vývaru i čerstvý fenykl nebo pár semínek kmínu

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


Třetí týden - 4. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev
  • ovocný krém (povařte tři druhy vybraného sezónního ovoce, rozmixujte a do směsi přidejte rýži nebo bezlepkový piškot a dvě lžíce odstříkaného mléka)

Oběd:

  • prs/láhev
  • ředěná ovocná šťáva (ovocnou šťávu si připravíme z jablek nebo hrušek a zředíme vodou 1:3) nebo čistá voda
  • muškátová dýně s hruškou a kapkou olivového oleje nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


Třetí týden - 5. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev
  • ovocný krém

Oběd:

  • prs/láhev
  • ředěná ovocná šťáva (ovocnou šťávu si připravíme z jablek nebo hrušek a zředíme vodou 1:3) nebo čistá voda
  • muškátová dýně s hruškou a kapkou olivového oleje nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


Třetí týden - 6. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev
  • banán nebo meruňky

Oběd:

  • prs/láhev
  • ředěná ovocná šťáva (ovocnou šťávu si připravíme z jablek nebo hrušek a zředíme vodou 1:3) nebo čistá voda
  • brambory, cuketa a brokolice s kapkou olivového oleje nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev


Třetí týden - 7. den:

Snídaně:

  • prs/láhev

Svačinka:

  • prs/láhev
  • hruška nebo rýže s kokosovým olejem

Oběd:

  • prs/láhev
  • ředěná ovocná šťáva (ovocnou šťávu si připravíme z jablek nebo hrušek a zředíme vodou 1:3) nebo čistá voda
  • pyré z mrkve a hrášku s kapkou olivového oleje nebo kokosového oleje

Svačinka:

  • prs/láhev

Večeře:

  • prs/láhev

Uvedené berte jako inspiraci, nikoliv dogma. Zároveň kojte své dítě, jak si samo řekne, jednotlivá jídla jsem rozdělila na snídani, svačinku, oběd, svačinku a večeři jen pro přehlednější názornost. Sama jsem svého syna výhradně kojila velmi často a vždy na požádání a jednou denně jsem mu zkusila dát pevnou stravu.

Pokud kojíte není nutné podávat další tekutiny, uvádím je pro případ nekojených dětí nebo pokud by byla velká vedra a dítě by potřebovalo dodat i další tekutiny. 

FB tw in p Email

Komentáře

Příspěvek zatím nikdo nekomentoval.

Přidejte komentář

Doporučit odkaz emailem